GÖRSEL ÖĞRETİM MATERYALİ GELİŞTİRMENİN ÖĞRETİME KATKISI, GÖRSEL KÜLTÜR VE SANAT EĞİTİMİ

Öğretim, amaçlı ve planlı öğretme sürecidir. Yazılı, sözlü, görüntülü, kayıtlı her türlü belge yani materyaller bu süreçte çok büyük bir öneme ve işleve sahiptir. En kolay ve en hızlı şekilde öğrenmeyi sağlamadığından görsel materyallerin eğitim-öğretimde sıkça kullanıldığı görülmektedir. Dersin içeriğine göre kullanılacak görsel materyaller öğretmenin dersi anlatmasını kolaylaştırdığı gibi öğrencilerin öğrenme sürecine de destek olmaktadır. Ayrıca bilginin görseller yoluyla pekiştirilmesini sağlamakta ve öğrencilerde kalıcı öğrenmeyi meydana getirmektedir. 

Görsel materyaller, derslerin işlenişinde sözlü anlatım kadar önemli ve öğretimin ayrılmaz bir parçası olduğundan bu konuda eğitim fakültelerinde "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı" adı altında bir ders mevcuttur. Adından da anlaşılacağı üzere bu derste öğretim teknolojilerinin özelliklerinin ve kullanım alanlarının öğretilmesinin yanında ders ve konuyla ilgili hazır öğretim materyallerinin nasıl kullanılacağı; yeni materyallerin nasıl geliştirilebileceği konusunda öğretmen adaylarına bilgiler verilmektedir. 

Yeni görsel materyallerin hazırlanması konusu görsel kültür eğitimi ve sanat eğitimine dayanmaktadır. Freedman'ın da bahsettiği gibi bir kişinin görsel kültür biçimlerini görmek için müzeye gitmesine gerek yoktur. Sanat gördüğümüz her yeri içine alacak şekilde genişlemiştir. Ancak bunları doğru değerlendirebilmek, eğitim materyaline dönüştürmek ve doğru materyallerle doğru öğretimi yapmak için görsel kültür eğitimini de içine alan zorunlu sanat eğitiminin verilmesi gerekmektedir. Sanat eğitimine yeterince önem verilmediğinden disiplinlerarası bağlantı kurmada zorlanılması neticesinde klasik ders anlatma yöntemi kullanılmakta bu da tüm öğrencileri kapsayacak şekilde öğretimin amacına ulaşmasını engellemektedir.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SAYA

GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARINDA KİLİM MOTİFLERİ

GÖRSEL KÜLTÜR NEDİR?